Αυτή την περίοδο πληττόμαστε υγειονομικά και κοινωνικά , εξαιτίας της καραντίνας η οποία, έχει στερήσει στην πλειοψηφία του πληθυσμού την επαφή με κάθε είδους προπόνηση. Πως μπορούμε όμως να παραμείνουνε Fit και ταυτόχρονα υγιείς;

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε 7 τρόπους και τις αντίστοιχες προϋποθέσεις:

– Μπορείτε ακόμα να περπατήσετε ή να τρέξετε

Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία, η σωματική άσκηση επιτρέπεται ακόμα σε εξωτερικούς χώρους. Το τρέξιμο συνιστά μια προπόνηση η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί από όλους, καθώς η ένταση και ή διάρκεια δύναται να καθοριστούν ανάλογα με την φυσική κατάσταση του καθενός και τους προπονητικούς του στόχους.

Τι χρειάζεται: Αθλητικά υποδήματα κατάλληλα για τρέξιμο. Αποφεύγουμε υποδήματα τα οποία είναι για βόλτα ή δεν ανήκουν στη κατηγορία των αθλητικών.
Άνετα ρούχα. Καλή ενυδάτωση.

Τι να προσέξετε: Στην περίπτωση κατά την οποία δεν είστε εξοικειωμένοι με το συγκεκριμένο είδος προπόνησης, είναι καλό να αποφύγετε τις μεγάλες αποστάσεις και την ένταση. Πρέπει να είστε σίγουροι ότι δεν έχετε κάποιο πρόβλημα που αφορά στην ποδοκνημική ( πχ. Πρόβλημα στη βάδιση ) στο γόνατο ή στο ισχίο, καθώς και κάποιο παθολογικό κατάσταση, το οποίο χρήζει ιδιαίτερης αντιμετώπισης.
Το πιο σημαντικό είναι να έχετε μαλακή βάδιση και να αναπνέετε αργά και σταθερά.

– Κινητοποίηση αρθρώσεων και μυϊκών ομάδων

Η βίαιη αλλαγή κινητικού μοτίβου η οποία προήλθε από την καραντίνα, αναμένεται να επηρεάσει προς το χειρότερο τη στάση του σώματος και γενικότερα την φυσική μας κατάσταση. Η καθιστική ζωή, η οποία θα υιοθετηθεί από την πλειοψηφία του πληθυσμού, λόγω του εγκλεισμού, θα έχει επιπτώσεις στο σώμα μας.

Τι χρειάζεται: Ήπια κινητοποίηση των αρθρώσεων και των μυϊκών ομάδων. Προσπαθήστε να «ξυπνήσετε» και να ενεργοποιήσετε ξεχασμένες μυϊκές ομάδες (πχ ωμοπλάτη, καμπτήρας ισχίου, ράχη). Εκπαιδεύστε το σώμα σας να μαθαίνει κινήσεις σε πρώτη φάση , και στη συνέχεια ασκήσεις. Επιλέξτε να δουλέψετε για αρχή χωρίς τη χρήση εξοπλισμού, πάρα ταύτα αν επιλέξετε εξοπλισμό, το λάστιχο συνιστά τη βέλτιστη λύση.

Τι να προσέξετε: Μην προσπαθήσετε να αυξήσετε βίαια το εύρος κίνησης της άρθρωσης και μην χρησιμοποιείτε αντίσταση με μεγάλο βάρος. Αποφύγετε ακραίες θέσεις. Οποιοδήποτε και να είναι το επίπεδο σας, επιβάλλεται μικρή προθέρμανση πριν το κυρίως μέρος.

– Βελτίωση Ευλυγισίας

Η ευλυγισία συνιστά έναν από τους 12 παραμέτρους Fitness, όπως αυτοί ορίζονται από το Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθλητικής Ιατρικής. Είναι η ικανότητα της άρθρωσης να εκτελεί μία κίνηση σε ένα στο φυσιολογικό εύρος κίνησης χωρίς το αίσθημα του πόνου . Η ευλυγισία καθορίζεται από διάφορους παράγοντες όπως η προπόνηση την οποία επιλέγουμε, το φύλλο, η ηλικία, το ιστορικό τραυματισμών και η συνεχής έλλειψη διατάσεων. Η βελτίωση της ευλυγισίας βοηθά στη πρόληψη τραυματισμών!

Τι χρειάζεται: Προθέρμανση και κινητοποίηση πριν από οποιαδήποτε μορφή προπόνησης κινητικότητας. Επιλέξτε αργές και ήρεμες διατάσεις για αρχή, χωρίς να ανεβάσετε απότομα την ένταση, και χωρίς να νιώθετε δυσφορία. Είναι σημαντικό να συμπεριλαμβάνετε προπόνηση κινητικότητας καθημερινά.

Τι να προσέξετε: Αποφύγετε ακραίες θέσεις, και έντονες κινήσεις ειδικά στην αρχή. Αποφύγετε τις ίδιες διατάσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα.

– Ενδυνάμωση

Η ενδυνάμωση με προπόνηση αντιστάσεων έχει πολλαπλά οφέλη για όλες τις ηλικίες. Επιλέγουμε τις βασικές μυϊκές ομάδες όπως γλουτούς, πόδια, κοιλιά ράχη, πλάτη και σαν δευτερεύουσες στήθος, ώμους και χεριά. Επιλέγουμε επιβάρυνση με την οποία αισθανόμαστε άνετα για 12-15 επαναλήψεις οι αρχάριοι και 8-12 οι προχωρημένοι. Η διατήρηση του μυϊκού ιστού χωρίς τη χρήση του γυμναστηρίου αποτελεί ένα challenge, πάρα ταύτα δύναται να κρατηθούμε σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Αυτήν την περίοδο υπάρχουν πολλές προσφορές για αγορές προπονητικού εξοπλισμού..

Τι χρειάζεται: Οτιδήποτε μπορεί να χαρακτηριστεί αντίσταση και συνιστά λειτουργική για την εκτέλεση ασκήσεων. Μπορούμε να αγοράσουμε βαράκια ή λάστιχα, ή ακόμα και μπάρες για τους σκληροπυρηνικούς Εναλλακτικά, μπουκάλια με νερό είναι εφικτό να χρησιμοποιηθούν σαν αντίσταση.

Τι να προσέξετε: Το σπίτι δεν είναι γυμναστήριο και η άσκηση χωρίς την παρουσία ενός επαγγελματία της άσκησης, κάνει ακόμα πιο δύσκολη την προπόνηση, καθώς εγκυμονεί κινδύνους. Αποφύγετε λοιπόν, να εκτελέσετε ασκήσεις τις οποίες δεν έχετε κάνει ποτέ, όπως επίσης δεν επιλέγετε μεγάλο βάρος αντίστασης. Αποφύγετε μεγάλες εντάσεις και μεγάλης διάρκειας προπόνηση.

– Μαθαίνουμε να αναπνέουμε

Ναι! Σωστά διαβάσατε! Γνωρίζετε ότι η συντριπτική πλειοψηφία δεν αναπνέει σωστά;
Η βελτίωση της διαφραγματικής αναπνοής και η μείωση της αγχωτικής αναπνοής από τον θώρακα που φέρνει ένταση και στον αυχένα, είναι η πρώτη μας κίνηση.

Τι χρειάζεται: Ξαπλώστε σε ύπτια θέση, βάλτε χαλαρωτική μουσική, χαμηλώστε τον φωτισμό και ζητήστε από τους παρευρισκόμενους να κάνουν ησυχία!
Προσπαθήστε να αποφύγετε τις κοφτές αναπνοές από το λαιμό, και να επιλέξετε μεγαλύτερες, συνειδητές αναπνοές από το διάφραγμα

Τι να προσέξετε: Να μην σας αποσπάσει τίποτα τη προσοχή. Εισπνοή μύτη, εκπνοή στόμα!

– Online & Digital Personal Training

Η τεχνολογία πλέον βρίσκεται παντού και έχει επηρεάσει και τη βιομηχανία του Fitness. Τo Online & Digital Personal Training υπάρχει εδώ και καιρό, και όπως όλα τα μεγάλα brand, έτσι και αυτό γεννήθηκε στην Αμερική. Τον τελευταίο καιρό λόγω της τρέχουσας κατάστασης έχει ανθίσει, και έχεις πολλούς υποστηριχτές.

Τι χρειάζεται: Καλή σύνδεση Internet!

Τι να προσέξετε: Να είστε ειλικρινής με το ιατρικό ιστορικό σας και να έχετε αληθοφανείς στόχους!

– Live Streaming Fitness Class From Instagram

Αυτό τον καιρό γίνεται μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια από πολλούς επαγγελματίες της άσκησης με διάφορα Live Streaming.

Τι χρειάζεται: Καλή σύνδεση Internet!

Τι να προσέξετε: Να εμπιστευθείτε και να γνωρίσετε τον συγκεκριμένο προπονητή, να ακούσετε και να σεβαστείτε τις παραλλαγές τις οποίες σας δίνει. Να συμβουλευτείτε πρώτα έναν γιατρό, στην περίπτωση κατά την οποία αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας.
Το Live δεν είναι σε καμία περίπτωση ίδιο με το Online & Digital Personal Training.

• Όλα τα παραπάνω αποτελούν γενικές πληροφορίες, οι οποίες δεν είναι εξατομικευμένες και δεν απευθύνονται σε ειδικούς πληθυσμούς (τρίτη ηλικία, εγκυμονούσες κλπ). Πριν από οποιαδήποτε μορφή άσκησης συμβουλευτείτε τον γιατρό σας, ειδικά αν αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας.

Αν θέλετε να κρατηθείτε Fit, ακολουθήστε τον Άγγελο Σωφρόνη στο Instagram!
Κάθε εβδομάδα πραγματοποιεί 3 – 4 Live Fitness Class ενώ μπορείτε να βρείτε και πληροφορίες για το Online & Digital Training!

Ο Σωφρόνης Άγγελος είναι διεθνής παρουσιαστής Fitness σε 12 χώρες. Είναι επίσημος αθλητής της ASICS Greece και των X-treme Stores. Συνεργάζεται με τα μεγαλύτερα Fitness Clubs της Αθήνας. Είναι εξωτερικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου Φυσικής Αγωγής του Κιέβου και Καθηγητής της σχολής North Academy of Fitness στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα. Από το 2017 ασχολείται με διοργανώσεις αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Instagram

https://www.instagram.com/angelos_sofronis_presenter/?hl=el

You tube

https://www.youtube.com/channel/UCr-Jv_R6aq2yCE6kQTE6Dgw